Jalan-jalan cari makang~

Disebabkan Ruxandra Gala, "visiting scientist" dari France akan meninggalkan lab kami Sabtu ni, maka kami ada la makan2 kat satu restoran Jepun, known as Fiji Sushi. Best makanan kat situ, tambah2 plak di belanja supervisor. Hehehe. Pilihan hatiku? Mestilah Salmon Teriyaki Bento. "Bento" ni kalau tak silap bekal makanan utk lunch dalam bahasa Jepun? Kalau korang tengok movie jepun @ baca manga, bekal makanan untuk lunch tu la bento. 

Bento ni kalau tak silap salah satu cara seseorang mengekspreskan dirinya dalam usaha untuk mentranskripkan hasrat hatinya pada seseorang, dan penyediaan dan menu menunjukkan betapa orang tersebut dihargai. Itulah kot falsafah disebalik bento. Bleh cari google tgk details.

Dinosour roll, dan satu lagi tak sure pedia, nampak best. Ada nampak macam popia dalam pakej bento, tapi mujur terdengar depa dok sembang2 ," Hm, it taste good, is it chicken or pork?". Errkk.. putus selera utk 'popia' tu.

Cakap pasal makanan, jalan-jalan cari makan adalah benda yang perlu. Benda2 lain macam burito, Gyro Beef Sanwich (amat bagak) dan macam-macam lagi adalah keperluan untuk tukar2 selera dan merasa makanan diorang. Tak lupa juga kepada 'subway' yang menyediakan makanan ala-ala sandwich, dan biasa makan seafood dan tuna ja. Untuk topping dan dressing, biasa kata everything (suma skali) walaupun 6 inches je rotinya. Hehehe.

Ok, break sebelum break panjang bermula. Miami, here I come.

Comments

Popular posts from this blog

Ada udang di sebalik mee

Bergantung harap