SaNTai.

Salams,

Beberapa bulan kebelakangan ini, terutama selepas peperiksaan, dan kelas dirasakan entry di blog dan sikap saya terhadap kenalan dirasakan BERAT.

Tiada lagi entry santai2 seperti dulu. Yang aku rindu. Cerita ringan dan sebagainya. Semua perkara tiba-tiba jadi kritikal.

IMG_0427

JOURNAL CLUB.

Dua semester ini bergelumang dengan research papers dan diajar supaya memberikan pendapat & kritikan atas papers yang dibaca.

Hipotesis,Pengenalan, Kaedah, Keputusan & Perbincangan serta kesimpulan samada ia memenuhi objektif paper tersebut. Jika ada percanggahan, tulis, dan kemudian SUARAKAN semasa dikelas.

TRANS-NASIONAL

Perubahan belajar di tempat orang. Impaknya besar. “If you cannot beat them, join them”. hehe.

Beberapa minggu pertama kelas bermula, agak susah nak menonjolkan diri, maklumlah aku ni kan pemalu dan berat mulut.

Namun, kelama- kelamaan ia menjadi satu kemestian yang kebiasaan perlu.

Tidak sedar ia mempengaruhi cara berfikir. Mereka disini tidak malu menyuarakan pendangan mereka asalkan mereka ada hujah yang kuat dan selalunya begitu. Hujah dipatahkan dengan hujah, iaitu ilmu dengan ilmu.

Logik dan berfikir tanpa terpengaruh dengan publisher journal tersebut sering diulang2. Kenal siapa penulis, kadang2 yang termashyur pun tidak lari dari ralat.

ops.. cukup setakat ini . santai2 sahaja. :)

ps: pics dari Bukit Bendera, Penang. :)

Comments

misai BJ said…
Salam,
Ianya nampak simple dan santai tapi sangat bermakna. Most of us tak pernah jejakkan kaki ke dunia Uncle Sam nie. So hang kira duta yang boleh menceritakan pengalaman hang di sana daripada post hang yang berat2 tu. Thats what blog all about right? So teruskan menulis bro..
pali said…
Misai BJ,

Benar, entry yang "berat" itu sekadar "rearrange my thought."
Di Bumi Malaysia kita hidup dengan ISLAM SUASANA.

Bila berada ditempat orang jatidiri perlu dikelek semula.

Duta penyanyi sheila on 7 tu ke? apa cerita group tu ye? hehe.

saya menulis blog ni secara bebas, tak mahu terikat dengan identiti bloggers tertentu dsb, apapun jika Misai BJ suka entry ini ia masih dalam kategori

kerana khabarku ada disini. \(^;^)/

Popular posts from this blog

Ada udang di sebalik mee

Bergantung harap