My 1st video.

“I hate it!”

 

Itulah konklusi selepas cuba untuk mengedit rakaman video berkenaan diri sendiri. Melihat orang lain membuat video nampak mudah, tapi tak semudah yang disangka bila membuatnya.

Permintaan dari adik2 di USM supaya membuat video ucapan ringkas berpakej later belakangkan persekitaran oversea.. Aku mengambila 2 bulan berfikir dan cuba mengkuatkan semangat.

Ye, tak semua orang dapat peluang ke oversea, dan persepsi dan kehendak mereka yang ditanah air kebanyakannya adalah sama. Di luar negara semua adalah indah belaka. Ya, dari segi ilmu sains dan teknologi, ini adalah tempat terbaik untuk belajar.

HURM..

 

Tapi dari segi EMOSI dan KETAHANAN, semua masih berada di peringkat awal. Pelajar juga seperti semua, masih bergelut dengan akademik dan sebagainya. Saya tak pandai berlakon. Cakap pun agak laju sebenarnya.

Bersabarlah, biar kelas aku habis dahulu, dan research sudah berada di draf tesis dan selesai dengan viva @ defense thesis. Kemudian, insyallah akan rasa izza’ sedikit untuk memberi secebis kata2 pengalaman.

Terus mendeletekan video yang dirakam seperti dokumentari itu, kerana tidak mahu orang lain muntah darah pabila melihatnya. Maaf adik2. Lain kali insyallah.

 

ps: sapa2 ada tips untuk membuat video yang best? sila2. makasih ya~.

Comments

Popular posts from this blog

Ada udang di sebalik mee

Bergantung harap