Alisha: chicken pox & rocking chair

Salam,
Masa isteri sarat mengandung, dia rilek je takde rasa sakit apa-apa, terutama pada minggu akhir waktu mengandung. Kebetulan pula, suami pulak yang sakit demam serta muntah-muntah teruk.
Bila suami kebah dari sakit, beberapa jam selepas itu, barulah isteri mengadu sakit nak bersalin. Kuasa Allah, biarlah suami menanggung sakit sedikit berbanding dari isteri yang sarat mengandung 9 bulan lebih. Itu doa yang tergetus dihati, tapi tidak terlafaz sebelum itu.

Minggu lepas pula, kepala terasa pening-pening, dan seterusnya demam selesema secara mendadak. Alhamdulillah, sepanjang hidup diperantauan amat jarang sekali sakit. Memang tidak ke hospital lansung sebelum ini. Namun beberapa hari ini tewas rebah di katil.
Pagi ini pun dengan selamba mengemail advisor dan semua orang di lab "I’m having a cold fever and still recovering. Maybe I will not come to the lab meeting. Sorry. Pali”
Selang beberapa minit advisor membalas email, “Stay home! Get better!”
Bila berhubung dengan isteri yang kebetulan ada di kampung, kebetulan pula Alisha juga sedang sakit, demam pada waktu malam, kemudian timbul rasa gatal-gatal pada pergelangan kaki dan tangan. Pergi ke klinik sudah katanya, mungkin symptom terlalu awal, ia hanya kelihatan seperti ruam biasa. lama-kelamaan, ruam itu menjadi besar, dan jadilah seperti chicken pox.


Bila bertanya kepada isteri, “Kesian alisha, mesti dia penat sebab malam demam, etc..”
Isteri menjawab,”Takpe, Alisha sakit-sakit pun aktif!”.
Gumam dalam hati.. “Ye ke? Alhamdulillah. Biarlah sakit isteri dan baby jika terlalu berat suami yang menanggung.”.
Kasihan Alisha, tapi tak mengapa, kecil-kecil sudah kena, besar nanti tak kena dah. Tak macam abinya, form 3 baru nak kena. haha.
IMG_4226
Pastu pulak arini orang yang jual twin bed sofa, love couch dan TV kasi rocking chair free sebab tau ada baby. Rezeki alisha~
Alhamdulillah.
ps: oghe kelate kata chicken pox ni “berteh”. ala, macam berteh jagung tu, cuma kita panggil popcorn la.. haha~

Comments

fahima_azira said…
wah best nye..dpt brg free lg..alhamdulillah..rezeki alisha :)
abi buat ummi x sabar nak pegi sana.
wait for us!!
m.a.u.i said…
sekarang memang musim..anak aku pun baru baik kena chicken pox jenis yang besar2..2minggu gak tido mandi n bedak ngan daun bambu
Ashraf said…
berteh jagung deh...ish2

lagi dua bulan alisha nk gi gainsveille ke?
pali said…
kalau ada sumur diladang, boleh saya menumpang mandi, kalau ada umur yang panjang, boleh kita berjumpa lagi? :D

Popular posts from this blog

Ada udang di sebalik mee

Bergantung harap