Conditional Pass

Bismillah,

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang menetapkan perjalanan, ujian, dan nikmat untuk hambaNya.

Setiap kesukaran ada kesenangan. Dan Sesungguhnya dalam setiap kesukaran ada kesenangan.

Jumaat lepas saya baru selesai exit seminar selama satu jam untuk public Audience.

Kami sepatutnya bermula pada jam 1 pm. tapi saya sudah pun berada di dalam bilik seminar seawal jam 8 pagi.

melihat slides yang disediakan, dan menyusun makanan dan minuman yang dibeli malam tadi.

Menyusun sendirian.

Berbaju rehan, berseluar khakis cream, berkasut aqua hitam, dan berbaju sejuk hitam merupakan tema untuk presentation saya ini.

Bismillah, memang saya harapkan semua berjalan lancar.

Dissertation telah pun diberikan kepada semua committee members seminggu sebelum itu, yang dikira juga agak terlewat, kerana masalah-masalah yang tidak dapat dielakkan.

Kami tidak mempunyai masa lagi.

Kurang 15 minit jam 1 pm, penyelia saya pun sampai. Sebelum itu saya pergi ke officenya dan meminta kata kata nasihat.

Beliau berkata, buatlah yang terbaik untuk masa ini, dan sebarang kemungkinan output bergantung kepada pembentangan saya ini.

Seorang pemeriksa luar datang lewat 15 minit kerana kesesakan jalanraya dari research station.


Alhamdulilah, saya lulus bersyarat. Bermaksud, untuk doctoral degree, ada beberapa data yang perlu saya lengkapkan untuk mencapai standard dissertation. Committee saya juga berpendapat, adalah baik untuk saya mem publish hasil kajian saya, kerana terdapat dua journal papers yang boleh saya dapati dari hasil kajian saya yang novel, dan amat sayang jika ianya menjadi public property (tidak publish, tetapi hanya dalam dissertation saja).

Panjang lagi dramanya.

Alhamdulillah, saya akan berada satu semester lagi di bumi uncle Sam / Uncle Trump? bagi melengkapkan data, dan mempublish paper.

4 bulan lagi. Insyallah, doakan di permudahkan urusan.


Ameen.

Mohamad Fadhli Mad Atari.
PhD candidate,
Horticultural Sciences Department,
University of Florida. USA.

Comments

Ashraf said…
Tahniah Dr. Fadhli Atari
pali said…
terima kasih Dr Ashraf
CYBER MUSLIM said…
Tahniah Dr Fadhli Atari
pali said…
Cyber Muslim, terima kasih. Tah perlu ber'Dr" dengan saya. panggil saja saya agus (Tombiruo Terakhir, Ramli Awang Murshid, 2007)

Popular posts from this blog

Ada udang di sebalik mee

Bergantung harap